Dagar på Boavista

Vi vaknar vid 7 - dagarna blir långa. Svårt att sova i värmen.

Idag fick Antonio akut köra en kusin till sjukhuset i Salrei. Hon har problem m njurarna.
Jag har sopat. Tvättat. Diskat. Och fixat i köket. Sätt upp tyg vid diskbänken . Det blev fint. Silvertejp e bra.



Tyget har vi skickat för länge sen. Tror ursprungligen att det är från Terencio och Maria. Vi har två stolar klädda i samma tyg. Jag e nöjd. Vi hade missat att vi behövde tre skåpsdörrar. Och att diskbänken inte har en egen stomme.
Jaja det får växa fram långsamt. Önskar bara få kranen monterad så jag slipper hämta vatten i badrummet. I-landsproblem.
Malageta från vår innergård.
Fint besök av hönan m sina små. Jag matar dem med brödsmulor.




Frukost. Omelett. Yoghurt. Kaffe. Knäckebröd.
Bruna kom till oss. Övar på att äta m kniv och gaffel.
Vi delade ett päron också.
Antonio och jag på Alisios.
Bild på oss tre utanför flygplatsen igår. Felicia flög hem. Biljetten strulade men Antonio löste det. Sen var hennes flyg inställt i Munchen så hon blev inbokad med Lufthansa hem. Nu är hon m kompisar vid havet hemma i Göteborg.
Tvära kast.



Tvätta inte fönster i 35 gradig värme. Jag höll på att svettas bort. Våra altandörrar måste tvättas.

Det är sand överallt.
Svenskt lösgodis måste jag ha med mig.
Min stora last i livet.

Lagt på bänkskiva vid spisen. 
Blir så fint här.
Skulle bara vilja sätta på handtag men Antonio måste visa hur jag ska borra samt göra en mall så alla hamnar på samma avstånd.

Middag m alla farbröder. Så mysigt. Kvällen innan Felicia flög hem. Spedida- avskedsfest.

Nu ska jag läsa bok.
Kram 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart att läsa om era dagar
Stor kram Maria

2017-07-23 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback