Oh boy vilken lördag!

Jag vaknade av mig själv. Utvilad trots att jag under natten varit taxichaufför.


Cornelia kom tassande strax efter. Hon gjorde fantastiskt god frukost till oss två. De andra tre sov!
Vi åkte till Majolika i Majorna där vi köpte julklappar till Kevin.
Jo för igår firade vi julafton!

Vidare till Frölunda Torg där vi köpte fler klappar.
Vi stannade vid Donken för C var hungrig och det var tur att vi gjorde det för nästa ställe tog på krafterna! 
DressRoom på Olivedalsgatan.
Cornelia skulle prova balklänning. När vi kom dit en kvart efter öppning så var det redan 7 tjejer före!
Så mycket klänningar. Glitter. Paljetter.
Vi väntade tålmodigt på vår tur. Under tiden studerade vi de som provade klänningar. En del säkra på sin stil. Andra så osäkra att om de så hade provat alla klänningar så hade de ändå ingen hittat.
Färger. Storlekar. 
I det enda rummet finns en liten pall. På den kan man kliva upp för att se hur klänningen faller. Hur den blir med klackskor. Den är inte så hög pallen. 
Spegeln e placerade mitt framför.

Här stod flickorna. Vände och vred på sig för att se från olika vinklar.
En del var så fina i sina klänningar.  Andra valde i mitt tycke helt fel modell.

Cornelia visste vilken hon ville pröva.
När tjejen som skulle hjälpa henne pekade hin på den. Fick höra att storlek 34 blir bra. Ocj gick in i en av butikens två provhytten som man delar m en annan kund.
De var duktiga. Effektiva. Affären kanske är 35kvm! Och igår var där ca 20/25 personer. Trångt men fin stämning. Vi var rättklädda dvs inga jackor.
Cornelia gick in i hytten. Fick hjälp att knäppa, justera och fixa klänningen innan hon klev ut ur hytten och upp på pallen.
Då blev det helt tyst på DressRoom.
Den klänningen som Cornelia hade på sig var det ingen av de 7 tjejerna som var före henne som hade prövat. Vi hade sett 5-6 andra modeller - de flesta ville ha samma. 

När Cornelia stod på pallen hörde jag en flicka säga till sin expedit : Den klänningen vill Jag också pröva.

Cornelia - så vacker. Den klänningen är gjord för henne.
Hon blev helt breathtaking vacker.
Aprikos i tonen. Tight. Gli....nä vill DU se henne i den får du komma till Post Hotellet den 22 maj!

När hon frågade mig vad jag tyckte om den kunde jag inte få fram ett ord!
Orden stickade sig i halsen av glädje. Tacksamhet.  Lycka. Stolthet.

Vidare hem. Lämna klappar. Iväg till Höök för att köpa present till Grace som vi var på väg hem till för att fira.
Och ett klapp-kort till Felicia.
Via Johans mc där vi köpte handskar till Kevin. Också det en klapp.

Kalas för fina Grace - hade så gärna stannat hela kvällen.  Fina familjen DosReis och deras fina vänner. Go mat och prat men vi var tvungna att åka hem.
Vi skulle handla mat på vägen hem. Farmor. Manuel och Maria m killar skulle också komma.
Sladdade in på Coop - handlade och sen hem.
Här hemma hade Felicia städat. Griljerat skinka. Fixat.
Jag tände ljus ute Och inne.  Och då ringer farmor och ser att det bara blir hon och Simon som kommer.  Change of plans.

Hämtar upp julservis en från källaren. Dukar. Cornelia fixar klappar.




Vi hade valt bort tjocka revben för det äter vi inte bara till jul. Det vi glömde laga var Janssons men vi klarade oss utan den.




Det smakade så gott. Iallafall för de flesta av oss - Antonios matlust var inte så stor. Men han höll på traditionen att vara bakis.
😂😂😂
Han fyller ju år dagen före julafton och ifredags var han ute - kom hem framåt morgonkvisten.

Vi dukade undan. Fixade fram skumtomtar. Paradisasken. Läsk. Julkakor fr Picard. Och en liten gran. Och många klappar.




Vi måste ha varit snälla förra året - så många klappar som vi fick.


Så många fina saker. Genomtänkta. Personliga. Och en alldeles helt vidrigt äcklig men med ett litet mått skämt...





Ett spel. Snurra - vad stannar den på? Den typen av böna ska alla ta.
Motsatta smaker. En god. En äcklig.
Gräs.
Hundmat.
Spya.
Kokos.
Svettiga strumpor.

Kevin och Cornelia spelade. De kräktes. På riktigt. I påsar som de stod att det kunde vara bara att ha till hands.

Simon ville spela. Och det gjorde han.
Som vi andra skrattade! 😨😨😨

Nä Kevin sa : Aldrig i livet att jag spelar Det igen. 




I liggande position öppnade Antonio sina klappar. En tavla målad av hans mamma.


Biljetter till denna mässa fick Antonio och Kevin. I år kan de gå tillsammans.


Vi plockade undan. Samlade ihop allt papper. Farmor och Simon blev hämtade.  Cornelia och jag rastade hunden. Sen landade vi i soffan.

En fantastisk dag och God Jul säger jag!


Kommentarer
Postat av: Sara

God jul!! ...bättre sent än aldrig 😉😄

Svar: Eller firade vi tidigt i år ?!?
Elisabeth T

2017-01-30 @ 21:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback