Dagen idag

Har jag spenderat på Alisios. Läst bok. Druckit rosévin.  Badat. Läst ,ätit och druckit ett glas till. Njutit.

Antonio har varit i stan på kommunhuset typ gör att registrera vårt hus. Vår mark. Att vi äger den.
Farbror Joao var med. När han senast var i stan vet jag inte men glad över att vara där var han. Som han log.
Natalie vår nattat åkte också med.

På vägen hem köpte vi vin och vatten. Samt lite mat.
Parent åkte m oss hem. Vi körde förbi blockfabriken och där köpte Antonio block till en mur som ska gå runt takterrassen. 
Där finns det ljuvliga hundar.




När man kör bil här får man akta sig så man inte krockar m getter eller kor. Eller åsnor.




Blockfabriken. 




Deras kontor.




Vägen hem till Fundo Das Figueiras. 




Det doftade ljuvligt gott hos Claudia när jag Var där för att be henne om att få låna tvättmaskinen. Imorgon ska jag tvätta!

Och åka till hamnen för att hämta godset som borde varit här för en månad sen.

Tjoho lite som julafton. Vad för godsaker finns i tunnan.
Idag har jag diskat på riktigt. I diskhon. Så mycket enklare.
Kram


Kommentarer
Postat av: El´ena

Nu har jag uppdaterat mig igen och längtar till sol och värme, släpper ner persiennen så jag slipper de den snö som kommit idag,ca 15 cm. - 9 i natt, nu bara - 3,5. Kram till er!

Svar: Sol å värme e livet. Tyvärr finns det ingen golfbana på ön. Men milslånga stränder 😊
Elisabeth T

2017-01-03 @ 22:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback