Hej då!

I fredags tackade vårt kylskåp för sig!



Egentligen inte speciellt konstigt. Det är över 20 år gammalt. Välanvänt.
Vi köpte det via min bror en gång för länge sen.

Men det är svårt att leva utan kylskåp. Då har vi ändå ett extra i källaren....men dit Är det långt att gå. 🙊

Google Google på nätet där säg vem som billigast kylskåp säljer.
Elgiganten.
Dit åkte Antonio , Felicia och jag. Vilken djungel. Liter. Decibel. A klassade. Miljösnälla. Vita. Dubbla. Rostfria. Ismaskin.  Bubbelvatten. Höjd. Bredd. Inbyggt.
You name it.
Priserna ska vi inte prata om.
Antonio hittade ett på Elon. Vi åkte dit.
Tittade.
Hem å fundera.
Mäta.

Igår for vi tillbaks till Elon. Köpte ett kylskåp. Vitt. Basic. Jo Det är självavfrostande frys. Olika zoner av kyla.
Men det är inte klassens värsting.
Det blev ett bra pris inkl skydd att ha under. Antonio förhandlade bra. 🌟

Lasta in. Lasta ur.
Bort med det gamla. Och... å nej eluttag på väggen som var i fel höjd.
Det blev till att skruva och dra om uttaget. Antonio fixade det.
Under tiden gick jag igenom torrvaror som fanns i skåpet ovanför kylen.
Hmmm blev en del att kasta. 
I komposten. 




Det nya har andra handtag.  Det kommer att ta tid att vänja sig.
Nu är alla matvaror överflyttade till det nya.
Vi måste nog bo in oss innan allt hittat sin plats.

Nu ser det ut så här på bänken i köket.




Vi är Svenska Mästare i att skapa stilleben.
Överallt.
Jag kan visa flera.




Andra bänken.
Vi har för många saker. Och många saknar sin plats.
Var sak på sin plats ....nä ständigt kaos.
Jag brukar dock inte ha problem med att hitta det jag/vi behöver men jag skulle önska att vi för en sekund hade det mer bortplockat.

Nu läsa Gp.
Sortera strumpor står bl a på dagordningen.

Ha en fin söndag.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Hög igenkännande i det med stilleben

2017-02-24 @ 11:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback