Julafton


Endast tomten e vaken - hen hängde upp julstrumpor till döttrarna.
Traditioner ska hållas.

Frukost - kanske årets godaste . Gröt och skinkmacka.



Vi saknade Kevin - nu är han i Phuket. Och snart får de sällskap av Christian.

Rastade Zigge och sen åkte Cornelia och jag till mamma/mormors grav för att tända att ljus.



En gång om året passar tomtarna in. 

Hem för att fixa och förbereda. Tycker om att duka fint. Använda julaftonsservisen. 
Glad att jag har den.
Vi ringde till Kevin.



Farmor kom och julafton blir komplett när Kalle Anka och hans vänner visas på tv.


Zigge sov gott med huvudet på klapparna.



Ett litet enkelt julbord men det innehåller den mat vi tycker om.



Som vi åt - som alltid blir det lätt lite för mycket av det goda.



När maten var i magen och bordet avdulat var det dags för klapparna.



Söta nissor hjälpte till men till nästa år måste vi köpa nya luvor. 


Felicia har tjockt hår och det fick inte plats i luvan i strl 134 😃





Var ska sleven vara om inte mitt i grytan ?!

Jag måste ha varit otroligt snäll i år .




Små paket. Stora. Lätta. Långa. Vackert inslagna. Många.

Fick så otroligt fina saker. Tavlor. Kläder. Nagelfixarsaker. Ljusstakar. Knäcktratt. Ett fint glas. 
Jag ska visa senare.



Även Kevin hade köpt en klapp till mig.



Glasstårta från Picard - den var så god.



Cornelia , farmor och jag spelade Yatzy. De andra två låg i soffan.

Nu är det juldagen och regnet vräker ner.
Jag ska klä på mig och rasta Zigge. Kanske lyckas jag somna om sen.

Kram på Dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback