10 år

En evighet , en kort sekund - det är så det känns. Det var tio år sen i tisdags. Jag var hos dig och tände ett ljus tillsammans med Cornelia. Hoppas du hörde att hon tagit körkort.

Jag minns dagen som igår - dagen då du gick före oss. Du min älskade mamma.
En månad sen det fasansfulla hände. Sedan du blev överfallen och livet aldrig blev sig likt igen.
Ett före och ett efter.
Dagar kommer, dagar går men det är inte många utan att jag tänker på dig.
Önskar kunna ringa dig. Fråga om råd. Dricka en kopp kaffe tillsammans. Gå på stan. Bjuda in dig till något . Äta din goda mat. Se dig sticka. Prata och pjöllra. Få en kram.
Som jag saknar dig mamma - du mamma av bästa sort.
Du gick före oss men du är inte glömd. Det går inte en veckan utan att vi pratar om dig hemma. Minns. Skrattar.
Hoppas du har det bra där du är. Hälsa de andra - ni är en gäng som samlats , dit ni har gått.
Kram

Kommentarer
Postat av: MonasUniversum

❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback