Borta bra

Men hemma är ändå hemma.
Vi dög från London 9:10 deras tid och la sade här 12 -vår tid. 
Kallt när vi kom ut.
Flygbuss.
24 : an .
Hemma.
Ut kom Zigge viftandes på svansen. Lätt ylande.
Felicia stod i dörren.
Kändes gott i hela hjärtat att se henne.
Kevin ligger dålig i soffan.
Förkyld m feber.
Cornelia är i skolan.

Kastade ut granen.
La ner alla julsaker 
Startat tvättmaskinen. 
Dammsugit.
Laddat och startat diskmaskinen.
Dammat lite.
Ställt upp lampor i fönstren.
Bytt Krukor i sovrumnet
Kollat posten.
Druckit vatten.
Dragit av sängkläderna - ska renbädda. 
Effektiv




Satt mig för att vila.
Mobilen ligger på laddning. 
Sitter i villervalla i sovrummet.

Dagarna på BoaVista har gett mig tid att tänka.
När jag är där har jag inte behov av särskilt många saker.
Här hemma drunknar jag i dem.
Och jag vill ha mer. Fler.

Men jag har mycket saker sparade sen barnen Hedenhös.
Jag ska rensa.
Skåp för skåp.
Sälja.
Skänka. 
Slänga.
Sortera.
En del ska jag fortsätta spara.

En del ska skeppas till vårt hus på BoaVista. 
Jag har skrivit en lista på saker jag vill att vi ska ha där.
5 S heter den metoden.

Vad ska vi äta till middag idag?
Förslag?
Jag vet att ni iallafall e en häng som är här och läser varje dag.
Det visar statistiken.
Kan inte Du just Du lämna ditt favoritrecept?
Ser fram emot att få läsa, laga och äta era favoritmaträtter.

Kram 


Kommentarer
Postat av: Sara

Kul idé med receptbyte!! Ska fundera på vad jag ska dela med mig av 😉

Svar: Glöm inte bort det bara!
Elisabeth T

2016-01-14 @ 23:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback