En dag på stranden

När vi kom till huset i onsdags möttes vi av ett kött rörigt hus... men med snabba flinka händer flyttade vi runt sängar. Fixade madrasser lakan och kuddar till alla.

Badrummet på nedervåningen var till vår glädje klart. Användbart.
Vi ställde upp nord och stolar på quintal. Våra växter - papaya och bananerna har vuxit sig stora. 




Det är så fint! 😍
Grönska. Att sitta på quintal e mysigt. 
Vi åt middag hos Joana första kvällen. 

Igår torsdag vaknade jag först. Jag satte mig för att läsa. Njuta av morgonen och ett glas vatten. Höra byn vakna.

Efter en sund hade alla i huset vaknat till liv. Vi började röja. Och ganska så snart kunde vi sitta i Lotta och Victorias soffa.
Den passar så bra mot de grå väggarna. 
Stylisten Cornelia kommer med goda råd.
Övervåningen har gått sin soffa och en gammal låda som bord.
Alla rum har fått ett bord och någon stol.
Felicia och Kevins rum är stora så kanske kan de ha något mer i sina rum.
Camilla och jag fixade frukost brödet. Det tog en timma längre än vad de hade sagt.
Klockan nio åt vi hos Joana för att sen gå hem och fixa oss för en dag på stranden.
Alisios.
Vi åkte på flaket och njöt av färden.
Stannade till i Rabil för att snabbt titta på en bil. Sen titta på en till och sen var vi framme.




Kevin och Christian på flaket.




Antonio och Camilla satt inne i bilen.




Tjejerna tar ett första dopp.




En kall Somersby Blackberries satt fint. Tur att sedeln e tung för mitt vinglas flög iväg av vinden.

Inte svårt att ligga här å njuta. Sol. Vind å vatten. En bok. Familj.  Och vänner.




Boken köpte jag på Landvetter på inrådan av tjejen som jobbade på Pocketshop. Så bra. För mig en helt ny författare. Rekommenderas.

Antonio var inne i SalRei.  Han hade en del ärenden att göra.
Vi åt lunch på stranden. Så gott.

När klockan var fem blev vi hämtade för vidare färd mot byn.

Då fick vi lite bråttom - fick be om plastglas för att kunna hälla över våra drinkar. Caipirinha och Cuba Libre - modell extra super lager. 




Tillbaka i byn Softade vi. Var och en fixade nog lite m packning. Surfade. Läste.  
Vi åt middag hos Joana.
Fixade lite inför lördagen. 
Hälsade på vännerna i byn. Drack en öl.

Att sitta i soffan i vårt hus hela familjen m vänner.  Det är fantastiskt!
Idag fredag ska vi skruva köksskåp. Och hitta våra badlakan - i någon av tunnorna måste Fröjen fr Ikea ligga.

Ha en fin dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback