Ligger i soffan

Vilar.
Hör lätta snarkningar från sovrummet.
A har varit på aw- sagt hej då till en kollega som vandrat vidare i arbetslivet. Kollat fotboll innan han kom hem.
Kevin var en schysst lillebror som hämtade Felicia. 
Cornelia låg här brevid mig i soffan till alldeles nyss.
Nu ser hon på PH.
Hon är ledig imorgon - studiedag.

Idag var jag på DIK- möte.
Dokumentation.
Information.
Kultur.
Kommunikation.
Ett fackförbund.
Får se vad det kan bli...
De bjöd på god lunch.
Tillbaka på tolkcentralen.
Fixa undan lite papper.
Packa utrustning för imorgon.
Undervisa.
Det är så himla kul.
Lyxigt m en elev.
Vi pratar språk.
Teologiska betydelser.
Skrattar och lär oss.
Hon teckenspråk och jag Bibel kunskaper. 
Win - Win. 

Mötte Cornelia. Vi gick tillsammans m Camilla till Nille.
Handlade lite.
Hem å hämta bilen. Till Coop.
Hem.
Cornelia stylade upp maten.
Vi åt.
Fint djupt prat vid matbordet.
En ynnest att få dela stunden med kloka fina ungdomar. 
De kan.
De vet.
De tycker. 
Tänker.
Känner.
Har åsikter.
Vi Lyssnar på varandra.
Jag diskar å de plockar undan.
Jag gör lasagne.
De pratar. 

Rastar hunden i sällskap med Ditte.
Kollar förstrött på matchen
MFF- Real Madrid.

Plockar undan.
Nattar ungdomar.
Ger hunden mat 

Nu vilar jag.
I soffan efter en lång dag.
En vanlig dag.
Jag är ganska trött ..



Kommentarer
Postat av: Malin

En vanlig dag kanske, men en lång dag - låter som en bra dag. Kram

Svar: Ibland liiite för mycket
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback