24 november 2009

Började vår resa.
Som en saga men egentligen började den långt tidigare.
Evas barn är födda samma år som våra.
-94
-96
&
-98
Hon pratade en dag på tolkcentralen om hur hon önskade få vara själv.
Få lite egen tid.
Kissa ifred 😊
Inte hela tiden ha dessa små plåster i rumpan.
Salvekvick.
Hansaplast 
Och kirurgtejp. 
Jag frågade när det skulle bli så.
Hon svarade :
När jag fyller 50!
Då ska vi fira det sa jag.

När Eva fyllde 45 påminde hon mig om att det bara var fem år kvar.
Jag sa att då är det dags att börja spara till den resan!

24 november lämnade hon den första hundralappen till mig.


Resan började 
Pia som också har jobbat tillsammans med oss på tolkcentralen i alla år anslöt sig till 50-årsresan.
Susanne, Evas syster som också jobbar hos oss ville så klart följa med och fira sin syster.
4 vänner.
Kollegor.
Tanter.
Tolkar.

Vi har genom åren bytt chef och denna resa har de snabbt fått information om.
Att vi skulle få ledigt.
Samtidigt.

Nu är det dags!
På lördag lyfter vi mot...
Thailand!
💺💺💺💺
Eva önskade sol , bad, värme och att kunna snorkla!
Det kan vi få där.
Ao Nang.

Orchid resort ska vi bo på.
6 dagar blir det där innan planet tar oss till Bangkok.
Där har vi bokat in oss på hotellet som är den högsta byggnaden i staden.
84 våningar.
Eva har bokat in oss för att bo så högt som möjligt.
Spännande.

Vi har sparat.
(200 :- varje månad)
Pratat. 
Längtat.
Drömt. 

Nu börjar packningen ta fart.
Sommarkläder ska fram. 
Bikini.
Solskydd.
Och böcker.
5 stycken ligger det i min väska.
Jag ser framför mig hur jag ligger i en solstol med en bok i min hand.

📚

En drink på bordet brevid. 

🍷🍺🍹🍸

Hur vi sitter å pratar i timmar. 
Äter.
Badar.
Snorklar. 
Åker båt.
Solar.
Njuter.
Har det gott.

Firar Evas stora dag i Bangkok.
Drink.
Middag.

🎂🎁

Och shoppar innan vi vänder hemåt igen.

🌺🌺🌺


Kommentarer
Postat av: Sara

Och jag ska vara ned er i tanken!!! ❤️

Svar: lär säkert komma många bilder på instagram
Elisabeth T

2015-11-05 @ 12:37:45
Postat av: Anonym

Njut!

2015-11-07 @ 11:30:51
Postat av: Jenny

Blir helt tårögd av lycka för er skull! Vilken underbar resa ni kommer få och vilket fantastiskt minne det kommer att bli! Kram till er

Svar: 💖
Elisabeth T

2015-11-07 @ 15:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback