Tisdag

Och jag börjar sent.
Jag sitter här med en kopp kaffe . Tittar på tv. Nyhetsmorgon på Tv4.
Organdonationsvecka.

Du har väl bestämt dig? Talat om för dina nära och kära hur du vill ha det?
Gått in på donationsregistret och svarat på frågorna? 
Anmäl dig!

Jag har i min närhet farbror Harry som fick ett hjärta. Han levde i 15 år med sitt nya hjärta.
Lasse har precis gjort sin 1-årskontroll. Han fick en okejstämpel.

Tjejerna och jag kollade på Dicte igår. Jag , vi, gillar den serien.
Det gör Zigge också....


Häxan Skurtant kom ju förbi i söndags. Ett mycket efterlängtat besök.
Cornelia gjorde en fin blomuppsättning. Amaryllis i en Aalto-vas.



Ljus är mysigt i mörkret. Det ger ljus och hopp.
Jag tänder mer än gärna flera på kvällen. Doften gör mig lugn.
Vekens fladder.




Att jag gillar att läsa har väl ingen missat. Detta är mitt nattygsbord.


Bokhög.
Vasen köpte jag på Fiori förra veckan. Jag hade en sen tidigare. Tycker om formen. Kvistros från Bunches.
Hjärtat har jag köpt på Floramorochkrukatös.
Ljuslyktan har jag fått av Sara B som tack för att hon fått övernatta här någon gång när vi gick i skolan.
Tavlan har barnen gjort när de var hos sin älskade mormor i Tvärålund.
Ett fint minne.
Jag samlar på minnen.

Kram och ha en fin  dag!


Kommentarer
Postat av: I mitt huvud

Jag anmälde mig för ca 25 år sedan. För mig är det självklart att någon annan kan få det jag inte har nytta av längre om det kan vara till hjälp.

Svar: Helt rätt tänkt!
Elisabeth T

Postat av: Husfruen

Jag anmälde mig för över 30 år sedan när jag bodde i Norge, sedan igen när vi flyttade hit. Det är en självklarhet att donera om man själv skulle vilja ha organ vid behov. Samma gälle blodgivare, tyvärr får jag inte ge längre då jag äter mycket smärtstillande.
En av mina kära vänner blev tyvärr organdonator för några månader sedan, hon fick en hjärnblödning och gick bort innan hon fyllt 45, alldeles för tidigt. Men jag vet att familjerna till de som fick organen och de själva förstås är tacksamma, och Annika lever ju vidare på nåt sätt.

Svar: Det är viktigt att vi anmäler oss. Vill man ta emot måste man kunna ge. Jag är ändå inte kvar, jag har lämnat mitt skal. Jag är någon annanstans, det skulle bara vara fint om jag hade kunnat ge något till någon som skulle få leva vidare. Friskare.
Det är viktigt att tala om döden, det är något vi alla kommer att göra, förr eller senare.

kram på dig.
Elisabeth T

2014-11-18 @ 15:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback