Lördag i Ullared

Emma hade bjudit oss hem till sig i Tofta. Sara B körde från Alingsås hem till mig där hon parkerade sin bil och vi hoppade in i vår stora.
Rullade iväg med kaffetermosen i högsta hugg.
Vi pratade ikapp oss på vägen ner.
Mötte upp Emma i deras fantastiska hus. Stort fint ljust och mycket välkomnande.
Vi styrde kosan mot Ullared.
Kanske en anings knasigt att göra detta i november. En lördag men sagt å gjort.
Emma Metsi var redan på plats. Hon hade börjat köa!
Jessica kom från sitt håll.
Väl framme tänkte jag seriöst vända. Det fanns inte en ledig parkeringsplats så långt ögat nådde!
Vi körde lite runt runt. Emma köade. 
Jessica hittade en p-plats vid vårdcentralen. 
Själv svängde jag vänster bara på måfå. Och döm om min förvåning var stor när jag ser ett par backljus tändas!
Sara får ett adrenalinpåslag! Jag håller andan....bilen framför kör så långt fram att han inte kan ta p-platsen....Bilen backar ut och vi får en plats!
Halleluja!
Vi springer bort till entrén där Emma väntar på oss med två kundvagnar. Hon har köat i nästan två timmar!
Vi gliiiider in under bandet, fram till Emma, kramar om henne och sen snabbt in i varuhuset.
Jag vågade inte titta på dem som stod i kön....
 
Väl inne insåg vi att vi inte skulle kunna gå ihop. Det ville vi inte heller.
Vi delade på oss. Var och en gick för sig å shoppade. Jag och Sara delade vagn så vi sammanstrålade med jämna mellanrum.
Vi åt lunch tillsammans.
Pratade.
Skrattade.
Jämförde fynd.
 
Vi fortsatte att shoppa. Bestämde oss för att börja runda av shoppingen vid 17-tiden.
Det tog en timma i kö för att komma fram till kassan.
Jag vann inte tävlingen om längst kvitto. Inte heller den om högst summa.
Jag är nöjd med mina köp. Det är även Felicia och Cornelia som hade en del önskningar.
När vi kommit ut gav vi oss i kast med skoaffärerna. Blev ett par pippi-långstrumpskor till mig och ett par Johnny Bulls till Felicia.
Vi körde hem till Emma.
Rosévin i glasen.
Lite fix med mat och sen satte vi oss till bords.
Emma hade lagat en god älggryta. Chokladmousse till efterrätt. 
Mer vin och sen flyttade vi till soffan där vi blev kvar länge.
 
Vilken dag! Tack fina ni för påfyllnad av själ och hjärta. Och mycket yrkesprat.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååå mysigt :) Hoppas på repris 2015! Kram Sara

Svar: Håller med dig, helt och hållet! Klart vi ska ses igen i november 2015 men före det ska vi ses i Sillvik.Och på tc.
Elisabeth T

2014-11-10 @ 20:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback