Helgen kom å helgen gick

Fredagen hade vi julavslutning här på jobbet.
En bra föreläsning av Maya Rhodell. 
Vad är det som driver mig? Det var frågan vi fick.
Varför är jag tolk? Anställd på tolkverksamheten? 
Jag är tolk för att jag gillar att möta människor.  Vara en länk mellan två världar. Den talade och den tecknade. Göra kommunikation möjlig. Jag arbetar på tolkcentralen för att det är en bra arbetsmiljö.  Jag får möjlighet att utveckla mig. Bli utmanad i nya saker.  Få vara delaktig i utvecklingen av vår verksamhet. 
Jag har bra kollegor som jag kan reflektera med.
Jag trivs med mitt jobb och min arbetsplats.
Klart det finns saker jag gillar mindre men så är det överallt.
 
En öl efter jobbet med kollegor. Trevligt. Hem å landa, middag m tjejerna. Kevin var iväg.
Soffhäng.
Tv-tittande eller nä dator-tittande, Homeland.
Så bra serie.
 
Lördag, frukost och Gp läsning. Köp av gran.
Bakning.
Kalas hos Luisa
Hem igen. Soffa , fler avsnitt av Homeland
Skajpade m Antonio som har det gott på BoaVista. Han hade fiskat på Roq hela dagen. En moreia hade han dragit upp. 
Granen togs in.
Paket lades under den.
 
 
Denna amarylllisen vet jag inte vart den har tänkt ta vägen. 
 
Söndag. Körde Felicia till stallet. Hem igen. Baka. Städa. Dammsög lite.
Poolen togs äntligen ner. Bättre sent än aldrig.
Båten vinterkläddes. 
 
 
Moster och morbror kom.
Fika.
Paket. Kringlor made by moster med mycket kärlek.Mums.
 
Fick två vackra stolar. Boken ska jag läsa nu, det är fjolårets julklapp.
 
Cornelia och jag hade gjort saffranscheesecake. Den blev god.
 
 
Idag föddes också en ännu så länge namnlös prins. 
Leonel och Maria fick en son.
En låååångdragen förlossning påverkade den lille gossen som behövde få lite andningshjälp.
 
 
 
Middag.
Tacos.
 
Mer häng i soffan. Fler avsnitt av Homeland.
Skajpade m Antonio igen som nu börjat packa för sin hemresa.
Sessenta och Nathalin var också med i samtalet.
 
Granen är klädd. 
 
 
Naglarna är målade med lack som jag fick av Nelita.  En ny yogatröja fick jag också som hon hade köpt i Indien när hon var där.
 
Lacket ser lite brunt ut här men det är mer åt det grå hållet. Jättefint.
 
Nu är det måndag. Lite jobb kvar sen ledighet.  Ska köpa ett par klappar till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback