Nu är det ingen hemlighet längre

att vi har fixat med hallen. Antonio var på konferens i Stockholm fredag till lördag och då passade vi på.Jag och barnen/ungdomarna. Jag bjöd hit Eva L min systers kompis. Hon kan inredning.Först fikade vi läääänge i torsdags. Sen pratade vi hall. Färg.Storlek.Ljus.Matta. Hyllor.Korgar.You name it. Allt. Det var så kul. Vi satte igång.Fredag förmiddag.Det handlades lite också. Det skrapades.Tvättades.Målades.Vi skrattade å hade skoj under tiden. Felicia var barnvakt på fredagskväll. Trots förkylningar å halsont satte Kevin å Cornelia tapeten. Sent i fredags.Vilket team. De hade sett Nelita sätta tapet och gjorde som hon De mätte. Pratade. Samarbetade. Räknade. Beräknade. Jag servade med material och log.Njöt.Barnarbete?Kanske...När vi igår kom hem från 50-årsfesten hos Antonio och Nelita var vi spända på Antonios reaktion.Han gillade det !!Idag kom han med lite input så vi ska jobba vidare. Utveckla.Blev en tur till IKEA idag också.Där är jag sällan.Vi åt lunch och handlade det vi behövde. Det blir klädhängare m hylla även på ovanvåningen samt ett skoställ. Tre nöjda som har sina rum på övervåningen. Vårt hus är ett tvåfamiljshus från början. Vi tog bort köket uppe 1996.Så egentligen är det mer en svale än en hall.Fotboll nu i eftermiddag. C fick följa matchen från åskådarplats.Förkylningen satte stopp för spel.F jobbar. A är på jaktmarken å fixar.K är hemma å hostar.Imorgon är det måndag och dags för jobb.

Kommentarer
Postat av: malin

åh vilken hall ni har fått :)

Svar: TACK! Vi är mer än nöjda med resultatet.
Elisabeth T

Postat av: Eva

Precis så ska det vara, man (i detta fallet undertecknad) ger förslag till en grund. Sedan är det meningen att den eller dom som bor i hemmet själva ska utveckla och jobba vidare på idén så det inte blir någon annans projekt man bor i. Det är ju man själv som ska trivas! Kommer gärna och hjälper till, som sagt, med nya idéer :).

Svar: Ja Eva, du är välkommen tillbaka för att piffa till vardagsrummet. Det är ju nymålat och ny tapet men det fattas något.Det är riktigt det du säger, vi kan inte bo i någon annans projekt. Vi bor numera i vårt. Det är sjukt snyggt.
Vi är så nöjda.
Och jag kan nu vila i att jag inte kan bo i ett minimalistiskt hem. Har inte tänkt på det på det sättet du förklarade det på.
Kram
Elisabeth T

2014-09-01 @ 22:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback