Är det idag eller var det igår?!

Där om tvistar de lärde..
Enligt honom själv var det fel i folkbokföringen men jag minns inte åt vilket håll.
 
 
 
Dahlior var en av hans favoritblommor.
Han hade gröna fingrar.
Och den vackraste bro´man kan ha.
Trots nordliga breddgrader kunde han få dem i blom.

Han hade en spade.
SJ.
- Ha han vyre här nu igen ? En Stig Johansson å glömt spadan sin?!?
 
Denne man saknar jag.
 
Alla hans hyss och upptåg.
Se honom snickra.
Vrinjularna.
Påta i jorden.
Fiska.
Spela kort.
Stockholms ettans doft.
Ligga på köksoffan och fundera.
Cykla.
Dra en snoa på köksgolvet,
med mig på sina fötter.
 
Många minnen har jag av Elof Hilding.
MIN morfar.
 
Idag skulle du ha fyllt år eller om det var igår.
Strunt samma.
Ett rungande Hurra för dig , hoppas att du hör det, var du än är.
 
Kram Pärgräve´ditt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback