När en vanlig dag slutar i

att vår fantastiska Felicia ligger på Mölndals sjukhus!!
 
Dagen var en vanlig dag.
Jobb.
Sportlov.
Stallet.
 
Mötte Antonio efter jobbet.
Jag hade handlat lite.
Plötsligt inser vi att våra tre ungdomar är på varsina håll.
Vi är ensamma.
Antonio föreslår middag på stan och jag var inte sen att haka på.
Vardagsmys.
 
Vi sitter på bussen på väg hem när telefonen ringer.
Det är Anneli, Felicias bästa kompis i stallet.
Hon säger :
"Felicia har ramlat av. Det ser inte bra ut. Ambulansen är på väg"

Jag blir varm.
Kall.
Vill bara att bussen ska köra så vi kan åka till stallet.
Hem.
Kör mot stallet och Antonio ringer under tiden till stallet. 
Vi får veta att ambulansen snart ska rulla mot Mölndal.
Vi åker dit för att möta upp henne.
I ambulansen åker hennes kompis Rebecka med.
 
Vi kommer fram. 
Vankar lite av och an innan ambulansen kommer.
Vi får prata med henne.
Hon är påverkad av diverse mediciner.
Hon har ont men är vid gott mod.
 
In på ett rum.
Läkare,
ambulanspersonal
sköterskor 
och vi,
 
Hon blir undersökt.
Antonio står brevid henne. Tröstar, Håller hennes hand.
Jag pratar med ambulanskillen och jag 
ANDAS.

Jag hör.
Blir svag i knäna när jag hör dem prata.
Dra det rätt.
Kläder klipps.
Det gipsas.
Det kläs in.
 
 
Vi får vänta  en stund på röntgen.
Vi väntar på doktorn som sen kommer.
Felicias ben , det högra, har två frakturer. Vadben och skenben är av!!!
 
Hon blir inlagd.
Hon ska opereras.
Imorgon torsdag eller på fredag.
Vi väntar på vaktmästaren.
Han kör henne till avdelningen.
VI får säga hej då.
Hon är vårt barn men räknas som vuxen så det är inte till att stanna.
 
Under dessa tre timmar skickar vi sms till nära och kära.
Så många kramar som hon fått.
Vilka fantastiska släktingar och vänner hon/vi har.
TACK !
 
Nu är hon i vårdens trygga händer.
Imorgon åker vi dit.
Nu dags att varva ner.
Sova.
 
En dag som började som vilken vanlig onsdag som helst men som slutade på ett oväntat , tråkigt sätt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

oh jag ryser i hela kroppen - förstår precis <3 varm kram till er alla i familjen - säg till om ni behöver något!

Svar: Fina Du!Bara att du frågar om vi behöver hjälp med något gör mitt hjärta varmt.
Idag är det operation. Jag ska strax ge mig av.

Kram
Elisabeth T

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Oj jösses, stackars liten. Vilken snöplig ände på sportlovet. Jag läste att hon är opererad nu i varje fall. Hoppas hon får komma hem snart! Kram!!

Svar: Ja, det är så tråkigt för henne. Hon som ta studenten i år. Bal. Fester.Jobb...Vi hoppas att hon får komma hem idag.

Kram
Ps hur mår er lilltjej?
Elisabeth T

2013-02-17 @ 08:52:39
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback