Börjar sent idag

ska strax ge mig av. Ska stoppa ner min bok i väskan för jag ska åka kommunalt en längre stund. Det är bästa sättet, då får jag läsa och jag kommer fram utan  att behöva styra.
Perfekt.
Ska bara komma ihåg att stämpla. Har nytt kort som ska aktiveras.
Att det skulle varit bättre förr vet jag inte men en sak som jag minns som faktiskt var det var ..att man lät människor gå av vagnen/bussen före man gick på!
Idag är det ett enda kaos av de som ska på och de som ska av. Det skulle jag vilja att vi ändrade på . Gick tillbaka till det gamla, det var bättre förr. Det skulle spara oss alla tid, och irritation samt gamla Agda skulle inte riskera att ramla i trängseln.
 
En annan gammal god regel var: " Håll till höger Svensson" när man möttes på trottoaren.
OK jag antar att det inte är pk att säga Svensson men vi kan säga ett annat namn så ingen känner sig kränkt eller utanför.
Det jag vill är att vi inte ska springa rakt in i varandra!
 
Nja, nu blir jag osäker..om det inte var lite bättre förr ELLER håller jag på att bli tant?!?!
 
Nej, mot jobbet.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback