Oh boy vilken morgon!

Alltså jag hade ingen lust att stiga upp. Jag hade gärna legat kvar i sängen.
Länge.
Men se det gick inte för sig. Upp och hoppa.
När jag såg att ungdomarna var på banan så drog jag på mig träningskläderna och gav mig av.
Intervallpass.
Powerwalk i fem minuter som uppvärmning.
Sen jogga i tre minuter, steady ,för att sen springa snabbt i tre minuter.
Detta gjorde jag gånger fyra.
Sammanlagt blev det nästan fyra kilometer och jag gjorde av med 270 kalorier.
Allt enligt Fröken Runkeeper.
Vi are like a team now, me and her.

Hem , hämtade Zigge, gick på promenad med honom samtidigt som jag eftersvettades.
Veronica och EvaLotta körde förbi mig och vinkade glatt.

Hemma igen fixade jag lite med projektet som snart är klart. Det ska bara vila till sig lite...det ska bli kul imorgon på min lediga dag att slutföra det hela.

Jag och tjejerna tänker oss en tur till Klädkällaren imorgon. Har vi tur jobbar Åsa så att vi kan säga hej till henne.

Nu är jag på jobbet.
Ikväll är det derby, GAIS vs ÖIS, vi ska dit med familjen Blume-Dillner. Vi äter middag hos dem före matchen.
Mysigt.

Jag gillar idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet.
Jag är en blåvit tjej i själ och hjärta men det betyder inte att jag inte kan se andra lag spela.
Jag kan inte heller rabbla laguppställningen i IFK.
Igår såg jag WartaLundby vinna över Quiding. Det var en riktigt bra match. 3-1!
Bäst av all idrott, enligt mig, är 100 meters finaler, löpning,för herrar!

Nu ska jag iväg och jobba.

Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback