Det e måndag ..

det är inte längre måndag´morgon men mitt huvud känns lika tungt för det..
Helgen var så härlig. Vara med familjen. Det var mycket fotboll, en vinst och en oavgjord.
Cornelia spelar i "sitt" lag och sen lånas hon av damjuniorerna.
I den första matchen gjorde hon två mål. Den matchen vann de med 9-1!!
Köpt ny gräsklippare har vi också gjort, det var ett måndagsexemplar!
Den var svår att starta och hade ett brott på en kabel, nu är den utbytt och vi får packa upp den nyaste.

Idag måndag började jag kl 07, inte den roligaste tiden att börja men det var kul att möta arbetskamraterna som jag inte hade sett på två veckor.

Sen , sen kom eldprovet, jag skulle tolka en heldag. Föreläsarna var inte speciellt duktiga, rent av svåra att tolka. Det fanns ingen röd tråd och det gör mitt jobb svårare.
Värst var att mina armar var som fastlåsta. Att jag fick tänka för varje enskilt ord hur jag skulle teckna. Det var tuffa timmar. Min kollega har också varit på praktik så vi var lika ringrostiga båda två.

Timmarna gick och dagen var över.
Nu är jag hemma och jag ska snart börja laga mat. Jag har hunnit springa runt med dammsugaren ett varv.
Igår fick jag ett anfall, jag skrubbade badrummet.Iaf det ena.
Nya blommor till sovrums fönstret handlade jag på vägen hem.

Ha det gott. Jag tror jag ska promenera med Cornelia till hennes träning, Zigge kan få sig en extra prommis.
Kram


Kommentarer
Postat av: malin

låter tufft... men att promenera och rensa hjärnan brukar vara ett bra knep :) lite luft runt huvudet och knaster under fötterna - kram på dig!

Svar: Det är svårt att lära sig den nya tolkmetoden men det är samtidigt så roligt och det är det som får mig att fortsätta.När vi i klassen är klara kommer vi att vara ca femton trippelkompetenta tolkar i Sverige!
kram
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback