Denna märkliga vecka

Jag kan lägga mitt schema ganska fritt, jag önskar och någon av mina samordnare kollar om det passar verksamheten. Det är perfekt att kunna göra så. Jag brukar ha ett "grundschema" utifrån familjens aktiviteter även om våra barn idag är så stora att de fixar det mesta själva.
Denna gången när det skulle vara avstämning , vilket är var åttonde vecka, så hade jag för många timmar inlagda. Det blev helt enkelt till att ta bort timmar och då fick jag plötsligt tre dagar i rad när jag börjar sent.
Mycket konstig känsla att återigen sitta här i morgonrock, vänta på kaffet och ta det lugnt!
 
Jag har en fullspäckad dag och om jag jämför med i måndags så kändes min tolkning så mycket bättre igår. Det är tur att jag snabbt kan hitta tillbaka. 
Nästa vecka är det skola och lite annat som gör att jag inte kommer att tolka så mycket. 
Veckan därefter bär det av mot Umeå. Jag ska göra mina sista två praktikveckor och jag ser verkligen fram emot det.
På tolkcentralen har jag en gammal klasskamrat som gick på Västanvik samtidigt som jag. Och jag har en elev som jag handlett för ett antal år sen som arbetar där..
Jag har genom åren haft många elever, alla minns jag inte men just Anna och ( Ulrika O) är två som jag minns med värme. Två unga , duktiga tjejer som jag hade roliga intressanta och givande veckor med.
Vi tre ser fram emot att få en pratkväll tillsammans.
 
Nu har kaffet runnit klart, min Don Pedro går varm sedan den andra bryggaren tackade för sig.
Jag är så glad för att vi fick den av Tok-Mia.
 
Ha en fin dag.
 
Kram
 
hmmm ikväll måste jag ut och springa, har inte varit ute sen i söndags. När jag är i Ume´hoppa jag hitta en hälsans stig igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ja det ser jag med fram ermot!! Jag är alldeles överväldigad av intrycken denna resan ger. Jag är väldigt inkännande av mig och det tart på krafterna :-)

Postat av: malin

jaaaaaaaa- vore jättemysigt att träffas, dricka kaffe och prata bok - det gör jag såå gärna!!! kram

2012-09-23 @ 20:21:22
URL: http://mallafors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback