Två sidor av samma dag

Denna dagen var i många år en dag av glädje. 
Johan föddes.
Mitt första syskonbarn.
Som en liten bror för mig.
Jag var fjorton år.
 
I många år firade vi denna dagen och så gjorde vi även 2007.
Kalas.
Tårta.
Skratt.
Stoj och bus
 
men dagen tog en annan vändning några timmar senare.
 
Det var då telefonen ringde och Josef bad mig åka till min mamma som var skadad.
 
Resten är bara en sorglig historia.
Jag har lärt mig att leva sida vid sida med den.
Jag låter inte den ta över mitt liv men jag trycker heller inte undan den.
Sorgen över att ha förlorat min mamma kommer alltid att finnas där.
Jag kommer alltid att vilja prata med henne, 
Ringa henne för att berätta något.
Fråga henne något.
Be om råd.
Jag, vi, kommer alltid att minnas henne.
 
Ta hand om varandra och njut av dagen,
Crea Diem
fyll dagen med saker som gör Dig och Dina nära glada.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback