Kantareller

 
Kantarellskörden!
 
När vi var i Skara så plockade vi en del när vi rastade/luftade Zigge som låg fint i bilen.
När vi kom till bilen första gången efter två timmar inne i parken kom en parkeringsvakt fram och sa att det var många som hade pratat om hunden som låg i bilen.
Zigge sov fint och hade vatten och det var svalt i bilen.
Det var ingen fara med honom.
Men iaf, vi tog honom på en sväng och då hittade vi kantareller.
Antonio fick lyfta på ett taggtrådsstängsel för att jag skulle kunna komma åt och plocka.
Vi fortsatte vägen in och där hittade vi fler.
 
Det kom en bil, en vit SAAB.
Jag pekade på bilen och frågade Antonio om han såg vem det var?
-Jo, jag såg vem det var, det var Bert Karlsson!
Kanske inte så snyggt av mig att peka men så var det..
 
Vi plockade ett par riktigt fina kantareller som växte i gräset.
DÅ kommer bilen tillbaks, stannar och fönstret vevas ner:

-Plockar ni kantareller eller? frågade Bert.
-Ja, det gör vi.
-De e inte så stora va?!
-Jo..
Jag tog upp den största vi hade och visade den för honom.
 
Han frågade var vi hade hittat den, Antonio pekade ett par steg bort och sa: DÄR!
Bert ville veta till nästa gång var han skulle plocka dem!
Vi plockade svamp på hans backyard!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fy skäms på dig som frestar med kantareller som jag älskar (älskar alla svampsorter förutom fotsvamp ;))
Jag hemma nu, träffas i veckan som kommer ? Jag är ju skyldig berättelsen om rom resan!
KRAM

Svar: Klart vi ska fika, Rom, senaste resan och annat har vi att prata om :O)Kram
Elisabeth T

Postat av: El´ena

Hej! Vi ser massor med kantareller när vi är ute med grannens hund men plockar inga! Det gör hon, som tack för hjälpen med hunden, får vi massor varje dag - underbart! Kram!

Svar: Vilken bra grej, tjänster och gentjänster!Kantarellmacka på kvällen är så gott!
Kram
Elisabeth T

2012-07-15 @ 22:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback