Tiden går

För 30 år sedan , 1982,  var jag i Orsa Grönklitt på skolresa.
Klass 9F .
Detta var på den tiden mobiler inte fanns.
Min mamma ringde för att berätta att Sonja och Dennis var på förlossningen.
Bäbisen skulle göra entré!

Jag väntade.
Och väntade och väntade.
Jag gav upp och tänkte att bäbisen tagit ut "ångervecka"

Men så i matsalens högtalarsystem fick jag, efter ett par dar (!?), höra mitt namn:
-Elisabeth Lindgren ombedes komma till telefonkiosken.

Jag gick dit och fick av mamma höra att det hade fötts en liiten prinsessa.
2640 gr tung och 46 cm lång!


Ogådda fötter

Jessica Sofie





Hemma hos mormor

Idag är det hennes födelsedag.
Hon fyller 30!

Det är magiskt på många sätt men främst för att hon och Jimi ska bli föräldrar till våren!
Min guddotter har blivit stor.

Hipp Hipp Hurra!
vi ses i eftermiddag.

Kramar från oss alla fem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback