Sköna söndag

Vi vaknade vid tiotiden idag.
Utvilade.
Vi åt frukost tillsammans innan jag och Zigge följde Cornelia till träningen.
Det blev till att åka spårvagn dit och promenera hem.
Felicia åkte till jobbet.

Ditte kom för att fika.
Härligt att tanka sina batterier med gott prat.
Ett par timmar bara seglade iväg.

Promenerade till Coop och handlade.
Söndagsmiddag.
En bit kött och potatisgratäng stod på önskelistan.
Cornelia hjälpte mig att laga mat.
Krämigare potatisgratäng får man leta efter.
Potatisen förkokades i gräddmjölk.
Det kommer vi att göra igen.

Antonio hade kommit hem från Mariestad lagom för att steka köttet.
Det är han duktig på.

Lasagnen åkte in i ugnen när middagen serverades.
Den får bli morgondagens mål.

Jag har inte hunnit med fotona idag.
Det tar tid och jag måste hitta en strategi för  vilka jag ska välja.

Nu har maten snart landat och jag ska snöra på mig skorna.
Jag ska ut på söndagsvarvet.
Härligt.

Imorgon är det måndag och ny vecka.
Jag ska läsa klart en bok.
Göra min läxa.
Lasta Felicias moppe som ska till verkstan.
Ringa ett grattis- samtal...
Och posta presenten till lilla Matilda som fått komma hem efter 17 veckor på sjukhus.
Fasters Gullefjun har vuxit sig stor och stark.

Kram
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback