Imorgon ska vi ha gäster

Antonio har bjudit hem några av våra vänner på middag.
Han vill ha det som en "månadens middag", bjuda hem vänner, vara lite modiga och blanda gäster.
Imorgon blir det premiär. Gästerna har tackat ja och nu ska vi börja förbereda.
Vi vet ungefär vad vi ska bjuda på.Efterrätten kommer att göras ikväll så att den hinner gotta till sig.
En stor älg från skogarna norr om Kungälv kommer att bli huvudrätt. Förrätt har vi inte spikat än.

Efter skolan idag ska jag till stan för att köpa fredagsblommor. Jag ska fortsätta med det löftet även i år. Jag tycker att snittblommor kan lyfta ett helt rum. Nystädat, undanplockat ,dukat bord med fina blommor. I like!!
Förra veckan var det röda tulpaner. Det krispet betyder vår. Det var Antonio som hade handlat en fin bukett men jag missade att fota dem.


Kommentarer
Postat av: malin

månadens middag - det låter som en bra grej :) hoppas att ni får en trevlig kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback