Felbokningar

händer det att vi får in på jobbet, idag hade jag en sån´!
Jag har en hel gäng strängar på min lyra men finska är inte en av dem!!
Ja, det var bara att tacka för sig och gå ut.

Sonen är hemma idag och har är orolig över att han imorgon har nationellt prov i svenska, han vill inte få poängavdrag, vill inte få lägre betyg.
Jag pratade med hans mentor imorse och jag kan säga att Kevin är inte den ende som är sjuk. Ett femtontal elever var hemma, alla med samma symptom, ont i halsen, svullna ögon, hosta och hög feber!

Nationella prov är en del av elevens resultat i skolan men inte det enda, allena rådande. Kevin kommer att få skriva provet men inte på den av skolverket bestämda dagen, tiden. Hans resultat kommer inte att skickas in till skolverket och han kommer därmed inte att ingå i statistiken.
Spelar noll roll.
Han får skriva provet när han är frisk, kommer inte att missa poäng och det provresultatet  kommer tillsammans med allt annat arbete i svenskämnet att ligga till grund för hans betyg.

Ha det gott!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback