Feberfri

är Kevin idag MEN det blir nog ingen skolan imorgon heller.
Varför?

När jag var liten och var sjuk, vilket jag var ofta, behövdes det först en feberfri dag och sen dag två fick jag följa med mamma till Konsum,
i vår familj känd som "Konsumdagen"!
OM då inte febern kom tillbaka så fick jag gå till skolan eller ut och leka nästa dag.
Det var inte kul att sitta i köksfönstret och se kompisarna vara ute på gården men jag vet nu att mamma gjorde rätt.
Det är ingen idé att stressa iväg till skola/ förskola/ jobb innan man är frisk.
Det är en sak att man är pigg hemma med familjen, där kan man vila sig när man blir trött och det är inga krav på att man ska prestera något men i skolan/dagis på jobbet ska man göra det.
Prestera,
tillsammans med en hel massa andra människor , i ett tempo som man inte råder över,
att svag och trött efter att ha varit sjuk ,komma till skolan är som att be om en omgång snuva till.

Nej, vila och vätska är det som gäller för Kevin.
I hans skola var det 29 elever i klass nio som var sjuka igår.
Är det influensan ?

Kram på Er!

Idag utbringar vi ett Hipp Hipp Hurra för kusin Simon som fyller 4 år idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback