Sanningen kan göra ont att höra...

Ja, idag utsatte jag mig för ett test som jag helt enkelt inte var mentalt förberedd på.
Jag skulle bara stå på en våg. Resultatet var inget jag tänkte på men s**t Det var INTE kul.

Att jag väger för mycket det vet jag. Att kroppen innehöll fett, absolut sant. Vatten fanns en del också.
Sen kom något om att jag måste äta 1426 kalorier för att inte gå ner i vikt, dvs om jag ska gå ner måste jag äta mindre typ runt 1150/1200 per dag. OK jag fattar men det som stör mig mest är att enligt denna våg så är min kropp, håll i er nu, 60!! år gammal/ung!!
Jag trodde jag skulle svimma. Det känns inte ok. Denna kropp ska hålla än i många år så nu måste jag hitta en strategi för att det ska bli bättre vanor och att jag ska vårda kroppen. Mer, massor mer.
Det lovar jag mig själv!

*Mer motion
*Fler promenader
*Mindre intag av mat

Jag fick ett tag på mig att infria dessa löften. Jag lovar att alla siffror ska vara till det positiva till nästa gång. Hon pratade om att skynda långsamt...det är ju inte direkt min grej men jag får väl falla till föga...

Hakar du på? Vill du veta var du kan få din kropp utsatt för detta?
Ring mig! ;O)


Kommentarer
Postat av: Kusin Mia

Hot eller löfte om att få hänga på?

Jag satsar på att få springa 8:an med dig.



10 Dec spelar Fredrik Julkonsert på em/kväll i en kyrka någonstans nära lerum (mer info kommer)



Kram

2011-11-09 @ 20:27:12
Postat av: ElisabethT

Du är hjärtligt välkommen att hänga på, det är ett krav!! ;O)

2011-11-10 @ 08:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback