Första lediga dagen

Jag har inte gjort många kilometer knop idag.
Jag har valt att inget göra eller iaf i min takt.
Frukosten var devine, finkaffe med vaniljsmak, inköpt på vägen hem igår.
Ägg, bacon och GP.
Underbart sällskap.
Bra start på dagen.
Felicia skulle jobba det visste vi men plötsligt var Kevin inringd också.
Bra att jobba en molnig dag som denna.
Igår gjorde jag slag i saken och läste mina läxböcker som Vega hade skickat till mig.
Denna vecka var fylld av jobb och beredskapsuppdrag vilket inte gav mig tid och ro att sitta ner men igår när semestern var påbörjad , då tog jag mig tid.
Det gick snabbt, det är inget som ska tenteras eller så.
Jag hade igår fått ett paket...med böcker.
Nu ska jag läsa, riktigt ge mig hän.
Vill ni veta vilka böcker som ingick i den saliga samling som kom?
Alla får ligga : strategier i förförelsekonst för den moderna gentlemannen och kvinnan (pocket)
Svalorna flyger så högt att ingen längre kan se dem
En liten bok om ondska (pocket)
Radhusdisco (pocket)
Tycker att det är en go blandning.
Jag har flera kvar från tidigare köp...ingen risk att jag inte har att läsa.
Tur det för nu är det semester och tid att läsa.
Jag hoppas på sol och salta bad.
Många timmar på stranden, i båten.
Middagar med vänner.
En och annan tripp lite hit och lite dit.
Ta dagen som den kommer.
I min vardag, läs almanacka, har jag så många tider som ska passas.
Inte mina tider ,utan tider när jag ska tolka.
Att ha en tom almanacka känns lyxigt för mig.
Ledigt.
Sveriges damlag vann över Nordkorea.
Grattis!!
Nu pågår bröllop på tv:n
Äntligen ska Albert av Monaco skrida till altaret.
Stort Lycka till önskar vi ER!
Antonio ska tillsammans med Kevin se när GAIS spelar mot Gefle nu ikväll.
Hoppas på grönsvart vinst.
Ha det gott!
kram kram
ps Kom gärna förbi på en kopp!

Kommentarer
Postat av: moster

Hej. vad skönt det låter försök nu att ha din almenacka tom så du uppnår det du önskar med semestern. Vi fick upp förtältet det blev jättebra. Så en tur ner till Årnäshalvön får vi försöka pricka in.Sköt om er kramar Moster

2011-07-03 @ 10:42:59
Postat av: Emma

vad skönt med ledighet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback