Sunday what a sunday!!

Vaknade och gjorde krämigt god äggröra till frukost.

Kände att behovet av en god grund att stå mig på var behövlig.

Skulle jobba.


Antonio körde mig dit och hämtade mig sen.
Uppdraget gick bra.

Hem och läsa lite för att sedan åka till Torpet Mon.
Blev jag lycklig eller blev jag lycklig när Palle sa att han hade gjort kakan jag önskat senast vi var där!

Chocolate to death -kakan! 

800 gram
choklad innehåller kakan bl a....Ett stråk av pannacottafyllning finns också i den.

Devine! Ljuvlig! Underbar! Fantastico! är några ord som passar till att beskriva den, allra bäst är att uppleva den.

Tar sig bäst i gott sällskap som igår. Tre tappra bokpratare, en liten men naggande god trio.
Vi fikade och pratade Kungaboken.

Nästa gång vi ses är den 3 april, också då på TorpetMon.Till dess ska vi ha läst den här:
Spill : en damroman


När jag kom hem stod en underbar middag på bordet, signerad Antonio.
Mmm, satte oss till bords och njöt.

Sen körde jag lite bil kors och tvärs för att Cornelias tre kompisar skulle sova över och det skulle hämtas grejer.
Fick en god kopp kaffe på ett av stoppen.

Sen hem och lämna av, för att latmaskigt ta bilen , till EvaLotta för kvällspromenad!
Men jag sparade liiite tid på att ta bilen tre kvarter!
En rask promenad i en kylig kvällsluft. Massor av prat.Härligt.

Väl hemma blev till att ta stegen över gatan för att stänga solariet .Och städa det.

Sen ut med Zigge på kvällspromenad för honom "glömde" jag i all hast att få med mig på den tidigare svängen!  Ja ja nu fick jag gå en extra sväng, lika bra det med tanke på Chocolate to death kakan.
Den är inte LCHF!!

Ja det var en intensiv söndag men mycket trevlig!

Idag ,måndag, är jag ledig. Nu ska jag ta bilen till konditoriet och köpa färska frallor till frukosten. Ja inte till mig men till alla goa barn som vaknar om ett tag.

KRAM!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback