Till min hemliga bokvän!

När jag skrev tio-i-topp-listan menar jag att när jag kommer in i t ex pocketshop så ser jag vilka böcker som står i den hyllan.
Jag läser allt men jag vill inte läsa något mer av Muriel Barbery, jag gillade inte hennes stil i "Igelkottens elegans"
MEN jag skulle bli glad över en utmaning, något jag kanske inte hade köpt själv.

En gång för 5 år sedan fick jag av min moster en bok att ta med på resan till KapVerde.
Det var denna boken

Nu vill jag sjunga dig milda sånger (inbunden)

Moster hade varit på någon läsekväll och fått höra någon läsa och prata om boken.
Moster hade genast känt att denna skulle passa mig.
När jag fick syn på boken dömde jag den efter sitt omslag...
frikyrklig
tråkig
långsam
passa mig?
Hmm jag tog med boken och när jag väl öppnat den kunde jag inte lägga den ifrån mig.
Det var en så fin bok och jag kunde förstå varför moster hade tänkt på mig.
Det var kärlek.

Jag kommer att bli glad för de böcker du väljer till mig.

Anna Gavalda gillar jag men jag har läst alla hennes böcker.
Chansa, jag kommer att anta läsandet och med glädje berätta för dig vad jag tyckte.

Kram!

Fler frågor?
Jag svarar gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback