4 år

Känns lika kort som oändligt långt.
Jag har haft tankar på annat håll idag.
Jag har i kroppen haft känslan jag hade för fyra år sedan.

Idag klockan halv ett var det fyra år sedan min mamma dog.
En månads kamp var över.

Det var nu en annan resa började
Sorgens resa.
Jag ska med ord berätta om denna dag.
Men inte idag.

Idag ska jag tända ett ljus för mamma.
Med värme minnas alla fantastiska stunder vi hade ihop.
Jag saknar henne oerhört.
Det är ofta jag vill lyfta luren för att ringa och säga hej.
Ringa för att fråga något.
Be om råd.
Berätta något.
Dela med mig av något jag upplevt.

Jag läste Tranströmer i helgen...

"Mitt i livet händer att döden kommer och tar mått på människan.
Det besöket glöms och livet fortsätter .Men kostymen sys i det tysta."


Ta vara på Dig och varandra!

Trackback