Summering fredag till söndag

Vi hämtade Antonio på jobbet strax efter klockan tolv. Åt en inte fullt så nyttig lunch , behöver inte säga var...
Vi åkte till Madkullen för att se Felicia och hennes kompisars riduppvisning.
De e så duktiga och lyckan strålade.
Hon har redan bokat in samma vecka nästa år!!

Vi körde till Skene där vi spanade skor på Visko,
Felicia köpte ett par riktigt coola skor.

Vidare till Sonja och Perra.
Middag och för Antonios del så blev det lite snickrande.
De håller på med fönsterbyte och ny fasad.
Jag kan säga att jag är glad att vi e klara med den delen av vårt hus...
Det blev ett dopp i sjön för barnen också.

Lördagen bjöd på fint sommarväder och vi var ute mest hela dagen.
Sonja och jag for till Kungsbacka, dels för att Felicia skulle ta pendeln till stan och jobbet och för att det skulle köpas en present till Emileo.

Framåt kvällen lärde Perra mig att hantera en del spännande "maskiner" som resulterade i att jag nu kan göra egna bokhus.
Det e så kul.
Plåten finns i en massa spännande färger också....
Perra sa att allt jag kan göra med papper som e 2mm tjockt kan jag också göra i "plåt"
Förstå så roligt jag kan ha i ladan!
Jag har alltid tyckt bättre om trä&metall slöjd.
Mitt första försök att sy ett par byxor resulterade i två höger ben!!

Jag har redan fyllt ett av husen.
Det ena av de tre är ett "fler-boks-hus"
Jag kan tänka mig att spendera mer tid i ladan med slagsaxen och cicklings-mojängen.

Nu idag på morgonen var det upp i arla morgonstund.
Dopdgudstjänst i Starrkärrskyrka.
Emileo Magnus Lindgren var huvudpersonen för dagen.
Söt som socker med grop i hakan.

Väl hemma, var det till att byta kläder för jag skulle följa med Antonio för att se GAIS möta Kalmar FF.
Jag är inget fan av GAIS men jag gillar att följa med ,jag gillar fotboll.
Hemma såg vi sedan MalmöFF möta Milan.
Till skillnad mot GAIS förlorade Malmö sin match.
Just nu ligger Antonios favvolag trea i allsvenskan.

Nu väntar vi på att klockan ska bli 22:00 så att vi kan se ElClassico.
Mycket fotboll e´de´!

Imorgon är det till att cykla igen.
OCH jag har hjälm.
En vit/grå/rosa som jag har fått av Antonio.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback