Ute ligger snön vit och fin

Jaha, då var det vardag igen. Idag är jag hemma med en förkyld Cornelia. VAB! Undrar om det finns på BoaVista?!? Där var vi alla friska.
Hörde ett ljud ute från gatan, det var min kära bror som kom med traktorn och skottade för oss. I samma sväng städar han framför Marie och Nicklas samt grannarna Micki och Kristina. Han behöver svängradie för traktorn. Tror inte de misstycker, de har då inte klagat *ler*
Jag har smurfat runt lite bland några goa scrapsidor, dock inte lämnat några spår.
Dammtorkat och städat sonens rum. Jag har slängt saker må ni tro. Jag undrar ständigt varifirån alla dessa saker kommer. Jag tycker sällan att jag handlar något...
På BoaVista har jag inte så många saker och faktum är att jag inte saknat något heller.Skulle vara potatisskalaren i så fall, jag e inge bra på att skala med kniv!
Vi har haft det vi har behövt och faktiskt har vi inte användt allt som finns i huset.Jag klarar mig bra på lite.
Här hemma svämmar huset över av saker, jag kan inte förstå varför jag har typ 35 kaffekoppar?!? När har jag så många gäster på en gång?
På KapVerde väntar man på en ledig tallrik, inga problem. Alla blev mätta och glada, bara i olika takt.
Nu kom målaren, han ska spackla i källaren. Så bra att jag kom på det idag, att ringa dem. Vill att det rummet ska bli klart så vi kan städa till och göra fint.
Att det rummet sen ska bli mitt pysselrum e ju bara en ren vinst ..*ler*
Jag ska nog fortsätta skriv här, e lite kul att skriva. Bor det en författare i oss alla må tro?!?
Kram på Er!

Kommentarer
Postat av: Tina

VÄlkommen hem vännen! Saknade dig på träffen i lördags! Blev lite snopen när du saknades...men förstår att du har haft fullt upp sedan du kom hem. Jag kommer till Paperdolls, så vi får tjöta där. Skall vara HELA långa dagen, ska bli så kul!!! Ja, snacka om att det är kallare här. Idag (tisdag) har det snöat nåt otroligt här hos mig. Ändå gav jag mig ut med bilen för att köra Emil till dagis. Huga jag hamnade i diket, men lyckades att backa upp bilen igen..hihi..ja jösses! Är så glad att jag har en framhjulsdriven bil. Hade inte kommit långt med en med bakhjul... Det är sååå mysigt med all denna snön. Pratade med maken och han säger att det knappt är nån snö i stan. LIiite svårt att tro det när en annan har fått skottat TVå gånger idag.
Ses snart!
kram Tina

Postat av: Erica

Härligt att ha er hemma igen och härliga bilder du lagt in här på bloggen :) Det skall bli så roligt att träffa dig igen. Ses på söndag.
Kram Erica

2007-01-23 @ 18:35:17
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Maria

Hejsan!
Va kul med lite kort....det ar annu roligare att se nu nar man varit dar sjalv och kanner igen sig!
Vad harligt med sno! battre an allt reg som kom nar ni var borta. Skont att vara hemma igem!?
Det ar alltid lite dubbelt det dar nar man varit borta ett tag....forsta dagarna ar det ganska skont...men nar vardagen knackar pa dorren da langtar man bort igen...

Vi har det jatteskont som du sakert forstar...det har var verkligen en behovlig semester for oss. Kanns verkligen som att vi laddar vara batterier hela tiden!
Va kul med en blogg!!
Tror nog jag skall fixa en nar jag kommer hem.
Ha det bast!!
KRAM ifran din favoritsvagerska! ;)

2007-01-24 @ 11:19:28
Postat av: Malin

Kul att du fortsätter skriva! *ler* Välkommen hem, vad roligt att få se lite bilder från er resa - ska visa Linus hemma på datorn ikväll tror jag. *ler* Klart det bor en författare i oss alla... det gäller bara att släppa fram den då och då... blogg on baby! *ler* synd att vi inte ses på söndag (vi ska åka skidor) men det blir väl nästa gång? hoppas Cornelia är frisk igen! *kram*

2007-01-26 @ 08:45:35
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Annika

Hejsan...har ju länge tänkt fråga om det är OK att lägga till dej som länk, är det det *L*?Helt fantastiska kort på er och Kap Verde.Du har en del att sätta tänderna i nu.Mängder av fina scrapkort. Lycka till med hundplanerna/Kram Annika

2007-02-06 @ 14:37:10
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Annika

Grattis i efterskott...hoppas ni får en härlig utekväll.Kramar Annika

2007-02-22 @ 22:27:37
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Annika

hallå hallå, nu är snön borta *Ler* Hoppas allt är bra med dej, och att du är med nästa gång på p-dolls.ska ju till kyrkan då *S* Kram Annika

2007-03-12 @ 08:09:23
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Annika

Hej hej, hihihi, en påminnelse bara...fast nu haglar det ju...Kram Annika

2007-03-19 @ 07:56:40
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback