Lisabon, världens tråkigaste flygplats

Vi landade här klockan sex imorse, men klockan var då för oss fem!!
Lyfter mot Bryssel gör vi kl tolv, fem olidliga timmar på denna urtrist flygplats. Vi har ätit frukost och nu sover barnen sött på bänkarna här brevid oss.
Vi lyfte från Amilcar Cabral inatt kl två, fyra svensk tid. Vi hade tillbringat dagen nere i Santa Maria. Barnen badade i poolen hela dagen tills dess att de såg ut som små skrynkliga russin alla tre.
Vi åt lunch på en restaurang nere vi stranden. God mat och gott vin. Har blivit en hel del god mat och goda drycker under resan.Men en kall öl för 10 kronor kan alltid slinka ner.En kvarting av den otroligt goda drycken ponche kostar 15 kr i vår lilla by.
Jo igår hittade jag allt en skoaffär och jo då jag har handlat TVÅ par sommarskor. Jättefina e dem.Ni får se dem sen,längre fram i vår.
Nu har Antonio somnat här brevid mig på bänken. Ja det är tröttsamt att resa. När man väl påbörjat resan hem då vill jag hem direkt.
Min mamma ska laga middag till oss idag. Det ser vi fram emot.
I Fundos de figueiras hade vi en "egen" kock. En av Antonios många kusiner lagade mat till oss i stort sett varje dag. Vilken mat, så himla god. Vi har tagit bilder från "affären" i byn, inte mycket man behöver för att skapa kulinariska upplevelser.
Jag e så glad att barnen äter allt. De längtar efter en stor fruktskål och krispiga grönsaker. I övrigt har de glatt ätit allt.
Ja snart är vi hemma på Vårvindsgatan igen.Då ska jag sätta mig och scrappa ihop ett fint album från resan. Ja, jag har sparat en halv resväska med saker från resan. Ni kan inte ana hur vackra sköldpaddsäggsskal är....eller sanden från stranden ...eller korallerna vi har plockat. Ja, jag ska njuta om igen av resan medans jag gör albumet. Gör gärna albumet i goda vänners lag, PaperDollsflickorna.
Ha det så gott. Vi ses snart.

Kram kram från familjen Tomar i Portugal


Kommentarer
Postat av: Erica

Det skall bli så roligt att träffa er igen :) ser verkligen framemot att se alla kort.
Kram Erica :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback