Torsdag

Och hela himlen har trillat ner över stan.
Grått. 
Trist.
Kallt.
Det väder jag tycker absolut minst om.
Jag älskar värme. Sol. Blå himmel.
Eller snö och minusgrader.



I mitt jobb är vissa uppdrag så tunga. Igår och idag har jag tolkat svåra saker.
Tårar hänger i franskanten.
Det ger mig också en enorm känsla av tacksamhet 
Mina barn. Att de är som de är. Med allt. Alla sidor.
Att de jobbar. Klarade skolan. Är sociala. Empatiska.
Att jag som deras mamma gett, ger dem min tid. Min närvaro. Min kärlek. 
Att jag delar deras liv. 
Älskar dem så innerligt. ❤

Livet tar oss på outgrundliga vägar av skäl som kan vara svåra att förstå.
Ibland förstår jag inte varför prövningarna ska vara så mpnga. Svåra.
Ilska när någon nära mig blir sjuk. Allvarliga diagnoser.
Det hemska ordet. Cancer.
Jävla skitsjukdom.
Tillsammans tar vi fighten. Stöttar. Lyssnar. Tröstar.
Erbjuder en axel att vila mot.
Monstret ska besegras.

Ta hand om Dig denna gråa, trista dag. 
Kärlek till Dig.


Kommentarer
Postat av: Sara

En stor famn kärlek till dig också ❤️

2019-03-07 @ 14:07:29
Postat av: Sara

En stor famn kärlek till dig också ❤️

2019-03-07 @ 14:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback