Kärrstegens Gård

Jag hämtade Åsa och Nelita och sen rullade vi mot Ljungskile.
Vi började m fika.🙊
Så mycket gott att välja mellan. Till sist blev den en skaldjurspaj och pecannötspaj m kola.
En stor kopp te - rösten var lätt svajig.
Ett bord fyllt m godsaker . Tre vänner. Vi satt länge....pratade. Pratade och pratade.
Klokskap.
Systerskap.
Tacksam för dessa vänner. Fylld med energi i kropp och knopp gick vi in i butiken.
Det tar tid att strosa igenom den. Så mycket saker.




Gott för själen att röra sig i det vackra. Golv som knarrar. Låga dörrar.

När vi var klara åkte vi till Laxbutiken. Där köpte jag najadlax och gravad lax samt en liten burk Gubbröra gjord på rökt lax.

Lämnade vännerna hemna i Kärra. Åkte hem. 
Rastade Zigge.
Sen intog jag soffläge.
Cornelia kom hem efter jobbet.
Vi åt mat.
Marie kom för att hänga med oss.
Lite plockmat ,ett glas vin. ( efter gårdagen räckte det ..)
Mello.
Han vann.  John Lundvik. Wow ,gillade den låten redan första gången jag hörde den.
Följde Marie till bussen.
Sen stöp jag i säng.
Söndag, Zigge väckte mig. Promenad 
Somnade om, vaknade av portklockan!
Johan, Eva och Dorian kom hit sen följde jag med dem till fotbollsplanen där Nathan spelade.
Hem. Cornelia jobbar. Hämtade Kevin, vi åkte till Mölnlycke.
Fika med bilköp. 
På vägen hem pratade vi om hur tacksamma vi är som har moster och morbror i våra liv.
Kloka, roliga, inkännande, lyssnar. Kommer med råd. Hänger med barn ,barnbarn, vänner, grannar och oss.
Kevin släppte av mig hemma men först matade vi Sparris och Blåbär.
Kan hända att Kevin åt macka hos sin syster...

Väl hemma blev det städ med bästa Vinterstudion som sällskap.
Plockat. 
Dammat.
Dammsugit.
Renbäddat. 
Våttorkat.
Tvättat.
Lagat middag.
Tömt diskmaskinen.
Söndagsstäd.
Härligt, i lugn och ro städa. Städa för att jag vill. Uppskattar resultatet. Doft av såpa och vädrade rum.
Mästarnas mästare - ett favoritprogram. 
Lägga sig nyduschad i renbäddad säng e ren lycka.
Idag måndag, börjar sent. 
Solen skiner, härligt.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback