Nu har jag städat.

Kom hem och drog igång. Iklädd sunkig tröja och yogabyxa for jag fram. Med sportradion i bakgrunden. Skidor. Skidskytte.
Saker tillbaka till sin plats. Kläder viks. Badrum skuras.
Det dammas.
Dammsugs.
Våttorkas.
Nya handdukar.
Nu är det vädrat.  Doft av såpa.
Nya blommor.



Kan inte påstå att jag älskar att städa men jag njuter när det är klart. 
Jag gillar, tro det eller ej, ordning och reda.
Mitt kaos är organiserat.
Så var det i huset också. Jag visste var sakerna fanns i röran.
Här har jag själv ansvar för hemmet.  Om allt e skitigt, stökigt så är det upp till mig att städa.
Jo, Cornelia gör saker. Vi gör tillsammans men huvudansvaret är mitt.
Att vara själv om ansvaret är helt okej. Jag kan.
Det jag inte kan det ber jag om hjälp med.

Nu ska jag vila. Snart kommer Felicia. Sen ska jag på middag. 
Vin och blomma i väskan som ska med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback