God morgon

Tänk att måndagar kan kännas så långa.
Hade ingen som helst lust att stiga upp igår. Hade mer än gärna fortsatt sova.

En förmiddag på tolkcentralen innan det var dags att tolka. 
Vi fick bekänna färg vill jag lova. Ett ämne som är viktigt,  många begrepp och långa ord.
Men fingrarna dansade över tangenterna och det gick bra.
Tolkanvändare var nöjd. Första gången hen beställt skrivtolk och det blev bra.




Gräsänder som myser vid ån.

Jag promenerade hemåt.



Bok i lurar och solsken. Felicia hade lagat middag. Åt för att sen gå och möta Cornelia vid vagnen. Hem för att hämta Felicia och Zigge  för att återigen gå på promenad.
Många steg blev det, 19 000 typ.

Idag tisdag och jag ska först föreläsa för blivande audionomer och sedan har jag ett tolkuppdrag.
Tisdag, idag fyller Matteo mitt äldsta syskon- barnbarn 15 år.

Grattis säger jag.

Ha en fin dag. Och kram på Dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback