Försäkringskassa

Läser om de i tidningen. Hör om dem på tolkuppdrag. Att de har lpnga handläggningstider. Krånglar. 

Idag vid halv 11 skickade jag in min ansökan om sjukpenning, för mitt skadade knä.

Klockan halv fyra ringse Lars - han var ny på jobbet och ville ställa några frågor.
Inget konstigt,  ville bara att allt skulle bli rätt.

Jag kanske hade tur men vilken service jag fick.
Inga konstigheter.  Afa mejlade mig igår att de godkänner det som arbetsskada. Inte svimningen men skadorna. Knä och öra.
De fpr besked från försäkringskassan när de beyalat ut sjukersättningen och då betalar de ut sina pengar.

Tänk vilket fantastiskt system vi har i Sverige. Lyckligt lottade.  Betalar gärna min skatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback