Tisdag

Tre uppdrag,  det sista ganska nära hemma.
Mitt hem.


Det är jag som skriver nästa kapitel i mitt livs bok.
Det känns bra. Väldigt bra.
Jag handlade på vägen hem och sen istälket för att byta buss blev det en promenad hem.
Ställde ifrån mig väskan. Gick på roa och kopplade sen Zigge för en promenad.
Med vän i lurarna gick jag en härlig lång sväng.
Att ha vänner, en ynnest, något jag värdesätter högt.
Tack för att ni finns i mitt liv.
Hem.
Bestämde mig för att jag kan.


Googla upp ett recept, följde det till hälften. Hörde min mamma:
Smeten ska vara något kladdigate än bullsmet.
Jag gjorde palt. Pitepalt.
Den blev sååå god.
Sonen ringde, wow vilket samtal! Han e klok, reflekterande, omtänksam och jävligt rolig.  Hans humor, I löööv it.
Han hade handlat på jobbet åt en vän till mig. Hon kom hit på te. 
Kevin kom också. Vi fick en stund i soffan.


De fick med beröm godkänt. Han skulle vidare till sin storasyster. Lämna hennes tvätt. Han fick med sig en palt till henne.
Hoppas hon kan äta den. Hon var på akutbesök hos tandläkaren i söndags. Det var strongt gjort då hon har skräck för att gå dit.
Inflammerad visdomstand. Den rengjordes. Och hon fick antibiotika.
Hoppas palten kan smaka.
Cornelia är på Pinchos med sina gamla klasskamrater. Skoj att de har kontakt. 
Nu ska jag mumsa smågodis, det får jag äta alla veckans dagar. Om jag vill.
Kolla lite på tv. Bläddra i en tidning. Njuta av levande ljus.
Njuta av livet.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback