Pappa

Ja, du pappa Hagge , önskar så att vi fått lära känna varandra. Ditt liv tog slut alldeles för tidigt.  Sjukdom som kroppen till sist inte kunde hantera.
Cancer i urinblåsan. 
Du dog för ung. Jag har nu levt ett år mer ön du fick vara här med oss på jorden.
Idag skulle du fyllt 91! Jag är säker på att du denna lite kyliga dag hade haft en snygg mockajacka m fårskinnsfoder på dig. Blankputsade skor. Och en snygg klocka.
Jag hade bjudit dig på middag m ett glas vin.
Kaffe med en liten en till.
Du hade varit stolt, karut. Suttit rak i ryggen och lite mallig.
Det har jag alltid fått höra, hur stolt du var över att jag var/är din dotter. Och jag för att just Du är min pappa.
Tänk om vi hade fått samtala om livet. Mamma sa ju att du var sörasam, pratsam betyder det på bonnska. 
Du kunde enligt henne prata ihjäl en lyktstolpe!

Hoppas du blir firad idag. Jag tänder ett ljus och tar fram de få minnen jag har av dig.
Jag var ju bara 12 år när du gick före.

Pappa, idag är det din dag. Stort grattis och hurra!
Kram från din dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback