I förrådet hittade jag

En del saker som nu flyttat in.
Bokhus - Perra min fine svåger lärde mig en sommardag att göra dessa. Han har en plåtsax i ladan och en annan muckafjäng som man kan bocka plåten med.
Trolleri trollera så hade jag gjort mig ett hus.
Ett bokhus.

Böckerna är någon ny, någon gammal. Färgen fick avgöra någons vistelse i huset.
Det bör ju matcha...

Sen fick en speciell bok flytta in. Den om mitt livs idol.
Han som är världens bäste alpina skidåkare. Han som vann. Nästan allt. Han som fick Sverige att stanna en kort stund på förmiddagen och sen när andra åket gick.
Plex Petterson kommenterade åken.
Jag mötte honom på bokmässan. 
Vem jag pratar om?
Ingemar Stenmark såklart !


Nu står han där bakom blomman, lite blyg.
Tisdag, en ny dag som vi får möjlighet att fylla med liv.
Kram 

Kommentarer
Postat av: El´ena

Alltid lika underbart och underhållande att läsa din blogg!!! Läser ofta men skriver sällan. Skulle skrivit igår: Grattis på namnsdagen!!! Nu blev det en dag för sent. KRAM

Svar: tack fina du för namnsdagshälsningen. hoppas allt e bra m dig och janne. kraaaam
Elisabeth T

2018-11-20 @ 22:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback