Igår

När jag vaknade var Zigge orolig. Han vaknade av och an. Vi tog en promenad. 
Kom in.
Han var fortfarande orolig. Kom inte till ro.
Felicia Kevin och jag åkte till jobbet.
Kvar hemma med hunden var Cornelia.
På mon sista arbetsdag hade jag ett uppdrag i kyrkan någonstans i vår stora region.
Jag var inte möjlig att nå.
När jag efter ett par timmar var klar med uppdraget kunde jag läsa sms.
De var många.
Felicia hade åkt hem från jobbet för att tillsammans med Cornelia åka till veterinären.
De kollade honom.
Tog blodprover.
Troligen är det diskbråcket som spökar igen. 
Vila. Sele. Smärtstillande medicin. 
Vår prins ska inte vara sjuk.

Några av oss kollegor som gick på semester firade in den m bubbel och goda ostar. Prat och skratt.
Mötte upp en kollega från Vänersborg som m vänner skulle på Kim Larsen.
Vidare till Storan där det dracks goda drinkar.
Jag åkte hemåt medans de andra drog vidare ut i natten.



Prinsen. Han e trött och har fått bra smärtlindring. Nu sover han gott.

Väcktes av Zigge nu på morgonen. Han tassar omkring. Svårt att lägga sig för att sova. Gett honom värktablett. Tagit en kort promenad i morgonljus.
Snart sätter nog effekten in och han kan vila.

Lördag idag. Första lediga dagen av många.
Semester! 💃💃💃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback