Cypern

Tack för en fantastisk vecka. Jag som älskar att sola och bada fick njuta. 
Vi vaknade tidigt. Packade ihop det sista innan det var dags för frukost.



Detta med frukost var bra. Att den ingick.  Vi tyckte båda om det som bjöds och vi åt både länge och väl. 
Bacon och äggröra var så gott.

Vi tog en promenad genom ett stilla Aiya Napa ner till havet. Doppade tårna och så Hej då till Medelhavet. 



Cornelia - så fint att få resa med henne. Vi behövde båda ladda våra batterier. Hade samma förväntan på resan. Sol. Bad. Bokläsning. Promenader. Vila.
Vi har pratat. Spelat Yatzy. Vilat. Varit tysta tillsammans. Njutit av veckan.
Jag drack fler drinkar ...



Transfer till Larnaca och flyget hem. Checka in.



Symbolik- valde att ta min mammas gamla resväska. Den hon hade när vi var på Cypern tillsammans. Nu fick den återvända dit.

Mycket packning. Mycket onödiga saker var med.


Kamera - jag och Cornelia älskar båda två att fota men kameran använde vi inte en enda gång. Mobilerna funkade bra.



Tack Cypern för denna gång. På återseende.



Köpte mig en hatt. Den gillar jag. 

På vägen hem lyssnade jag på 

 I mina nya lurar med brusreduktion. Inget störande ljus från planet.
Cornelia kollade någon film. Sov en kort stund.
En ganska kort flygning. 4 timmar.



Tog en stund innan bagaget kom. Felicia hämtade oss.
Hemma blev Zigge glad och viftade svansen halvt ur led.
Sätt på altanen och pratade med ungdomarna. Middag.
Sen åkte jag till Marie. Svenskt kaffe.
På vägen hem åkte jag förbi detta !!



Brand nere vid lundbytunnelns mynning! Här aldrig sett en brand . Lågor. Hemskt.
När jag varit hemma en stund kom det ett VMA- viktigt meddelande till allmänheten. Stäng dörrar fönster och ventilation pga röken som spred sig.
Fick ett till nu på morgonen att faran var över.
Obehagligt.

Skönt att somna i sin egen säng. Vakna i ett land och somna i ett annat.

Tre härliga veckor kvar av semestern!
Ska vila men har också saker jag måste göra. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback