Vilken helg

 
 
Cornelia hade gjort så goda små snittar. Lagt allt på tallris med en fin liten ljusslinga runt om.
 
Söndagsbesökare, ´bästa moster Maggan, en trött Cornelia och bästa kusin Mia.
Mums
 
Skumtomtspannacotta och ett försök till att göra brasiliansk Brigadeiro men den hamnade i glas istället för att bli till bollar.
 
Zigge fin i sin jultröja.
Sylt i vackert paket från Palle.
 
Nelita, Palle, Johan, Ronny, Henrik och Micke.
 
Lotta ,Hedman, Eva syns bakom honom, Joyce, Cornelia Grace, Victoria och Isac.
 
Isac och jag, han ska ge sig på att sätta världsrekord i box jumping till våren. Grym spänst den killen har i benen !!
 
Solo var också med på kalaset.
Efter lite gruff gick de två herrarna, Solo och Zigge bra tillsammans.
 
Cornelia. Eva och Ditte. Dotter och fina vänner.
Victoria och jag.
 
Vi spelar PrimeTime. Johan åkte ut på sista frågan. Attans också.
 
Zigge, prinsen sov sig igenom kalaset.
 
Ja men lite spel också. Fylletornet. Påminn mig att aldrig mer spela det.
 
 
Paket från fina Lotta.
 
 
Den obligatoriska dansen, Cornelia och Mildred.
 
 
Söndagsmorgon, en slagen hjältinna. Trött. Hon fortsatte festen på stan med vänner. Hon kom hem i arla morgonstund.
 
Presenter.
 
Även en amaryllis vars stjälk gick av är vacker i en vas.
 
 
Så goda små pannacottor och chokladmojs.
 
 
 
Ost och pepparkaka gifter sig fint med varandra.
 
Söndagsgästerna. Morbror, moster och Ture.
 
Fina tjejer.
 
 
Gudfar Kevin med Maja och Dorian.
 
 
Kusin Klas och Ture.
 
Min gudson Stefan, han är också Kevins gudfar och vars dotter har Kevin som gudfar. We keep it in the family. Mia - min fina kusin. Hon är klok som en bok och Sveriges bästa skolsköterska.
 
 
Vår gran är vacker, helt klädd i vitt och silver så när som på min fina ekorre.
Den barrar , vi tog in den till första advent, men vi ville njuta av den länge så att vi kan slänga ut den dagen efter annandagen. Då vill vi ha in glitter och glamour , lagom till nyår.
 
 
Mormor Ellen kringlor. Godis och fina örhängen finns i paketen. Blomma är från Ditte.
 
 
Födelsedagsfruksot, made by Cornelia. Hon gjorde den när jag var ute med Zigge.
 
Sara T min vän och kollega hade köpt en fin present.
 
 
Hon känner mig väl. Godis och chips. De senare med smak av lakrits. Jo det funkade.
 
 
Inte den snyggaste av bilder på mina barn men ändå. De kom på middag.
Den blev så god.
 
 
Entrecote med potatisgratäng. En favorit hos oss fyra.
 
Gottebord och en vacker blomma. När jag flyttade tog moster och morbror med sig soppskålen och nu fick jag den tillbaka med hyacinter i. Så fin .
 
 
Present från barnen. Så fint inslagen.
 
 
Seriöst, jag skrattade länge efter att jag hade öppnat den. Jag använder ff almanacka. Jag är old school . Jag använder den varje dag och jag hade önskat mig en ny ; med en bild på barnen på framsidan.
De hade gått helt bananaz. De berättade om hur skoj de hade haft när de gjorde den.
Det är kärlek i en bok. Så fina. Roliga. Fantasifulla.
 
 
 
Jo, ja, det händer alltför ofta att jag kallar Zigge för Kevin. Inte bara en gång utan ....flera massa många gånger.
 
 
Detta är baksidan av almanackan. Så mycket kärlek.
Jag är så tacksam över mina fina barn. Kloka , roliga , omtänksamma. Inkännande. Inlyssnande. Goa mot varandra och andra.
 
Vad kan jag säga ?
 
En helt fantastisk födelsedagshelg . Ren kärlek.
 
Kalasfina i väntan på gästerna.
 
Att mötas av post när man kommer hem. Riktiga handskrivna julkort. Underbart.
 
 
Brevkniven jag har från mamma kom väl till pass.
Nelita hade skrivit det mest fantastiska julbrev jag någonsin fått.
 
 
Gårdagen avslutades med lite Neal Caffrey och godiset som jag fick av barnen.
 
TACKSAM är ordet som summerar denna helg och födelsedag.
Tack till alla er som skickade sms och ringde mig.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: El´ena

OH va´ kul att se alla som firade dig på födelsedagen! Du är verkligen värd att firas ordentligt och det såg dina barn och vänner till att du blev. Än en gång GRATTIS!!!!Kram.

Svar: Tack fina Du !
Elisabeth T

2018-12-19 @ 09:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback