Vaknade okristligt tidigt

03:45 - nej, jag ville inte vakna då men min kropp tyckte det var okej att vakna.
La mig i soffan men slumrade bara. Gjorde en kopp te och smörgås.
Zigge e vaken men han får allt vänta lite m sin morgonpromenad.
Det är för många tankar i mitt huvud. En del bara swishar igenom andra hakar sig fast.
Om. Men. Ifall. Eventuellt. Om. Kanske. Borde. Skulle. Om.
Ja, många tankar som jag redan tänkt. En aldrig sinande ström.
Att tänka är bra, vad sa den gamle filosofen?
- Jag tänker alltså finns jag.
Då finns jag.
Tankar att reflektera kring. En tanke kan föda en annan och vips så har man ....ännu fler tankar.
Ibland kommer jag på en lösning. Hittar saker jag letat efter. Känslor faller på plats.
Hittar mig själv.
Jag tänker vidare här i soffan i adventsstjärnans sken. Klockans svaga tickande. Med en kopp varmt te.

Min gamla mormor Henny önskade sig en knapp att stänga av tankarna med när de höll henne vaken.
Nu är Zigge rastad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback