Måndag

Wow , Palle hade gått all in i bakandet. Johan hade också ett finger med i smeten. Och Raija.
Majken hade önskat en vit gran, här e den !
Denna, specialbeställda flaska smakade...skit!
Köp den INTE. 
Blommorna är på spa. Cornelias söndagsfix.
Jag bestämde mig för att storstäda. Fixa klädkammaren.
Fixa adventspiff. Cornelia har satt upp hjärtat i köksfönstret.  Stjärnan i vardagsrummet gjorde vi tillsammans.
Chokladkalender- det vill alla barn ha. Alla mina tre.

Vardagsrummet, Inga-Britta i röd färg. Duk virkad av min mamma.
Nu kan vi gå in i klädkammaren. Se fönstret.  Ska bara flytta skohyllan men det var så pilligt att jag blev förbannad.
Städade. Bar ner i källaren. Fixade.
Lyssnade på radio under tiden. 

En go fika m bästa sällskapet.
Sen till stan, handla blommor och hem till finaste Lotta på glöggmys.
Köpte blommmorna i stan.
Kom hem vid halv nio. Till en såpdoftande städad borg - hemma.
Stjärnan lyser starkt. Med hopp.


Måndag och jag slutade tidigt. Handlade. Hem. Rastade Zigge,  fjorde fika, slog på tvn och somnade.
Två underbara glöggmys m vänner tog på krafterna.
Imorgon e det tisdag.
Sov gott du fina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback