Onsdag

Ny dag. Nya möjl...tvserier!

Jag är så less på att vara hemma. Jag är inte gjord för att ligga i soffan. 
Jo jag har en hand till men börjar jag att greja kommer det ändå att påverka min högerhand. Den ska vila. Få sina övningar. Och tens.

Det är svårt att inget göra. Eller är det en definitionsfråga ? Vad är att göra något?

Jag har rastat Zigge. Promenerat mer än vanligt.
Tittat på tv.
Men främst har jag fått vara med våra ungdomar. En del samtal av förmanande karaktär. Lite skäll. Lite snälla- ni-kan -väl samtal.
Men jag har fått lyssna till deras samtal. Tankar. Funderingar. Om jobb.  Vänner.  Framtid. Livet.
Att få lyssna är en ynnest. Känner mig tacksam över förtroendet. 
De är unga kloka syskon som verkligen älskar varandra. Månar om varandra. Delar sina erfarenheter. Omtänksamma.

❤❤❤

Zigge och jag följde Cornelia till bussen. Tog med en Metro hem. Gick en sväng i skogen.
Nu kaffe och macka.




Kaffe i min barndoms chokladkopp. Tänt ljus.

Ha en fin onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback