Vi latar oss inte bara

Vi har skruvat ihop allt i köket.  Det har dock blivit nån miss. Antingen när vi handlade eller så innehöll det fel saker. Vi saknar fronter till några lådor. De stommarna är inte som de andra. Bänkskivan är lite för kort. Beror det kanske på att huset inte har de mått vi har på ritningen ...eller tänkte vi annorlunda när vi var på Ikea i typ april ?


Antonio har fixat mycket m elen och bilen. Saker funkar inte här som hemma. Man får ett datum eller en dag när de ska komma. När det ska vara klart men sen hände något och allt sköts på framtiden. Antonio hade redan från Sverige haft kontakt m elbolaget AEB. Men va hjälpte det?
Ungdomarna hann iaf uppleva el i huset.
Man använder mer än man tror.

Jag kan nu värma upp vatten i vattenkokaren och sen diska i handfatet i badrummet. Härom dagen diskade Camilla i duschen. Och på quintal. 

Bilen - den var ett kapitel för sig. Antonio har alltid pratat om en Toyota Hilux - gärna modell äldre. Men ingen hittat. Vi hade fått tips om en annan bil.
När vi kom hit stod den där. Stoooor Röd. Med CheGuevarra baktill. 
Men men den skulle få sin motor renoverad och den skulle bli klar göre jul men tji fick vi.
Men nu har vi den här.

Vi har firat min 50årsdag m en härlig dag. Och middag hos Indira.
Vi har firat jul.
Vi har legat på Alisios och njutit. Varit på Ervataõ. 
Vi har fixat sängar. Julsaker. Skrattat. Pratat. Spelat Yatzy. Kevin har sovit. Massor.
Det har fejsbookats. Instagramats.  Njutit. 

Antonio har fixat m gubbar som gjort golvet i garaget så nunnan det läggas cement där.
Bär de skulle dra nya rör från lägenheterna på garaget så var Det tur att Antonio var med. De hade en rejäl krök på röret och där hade det blivit stopp det kan jag lova.
Och få av oss bajsar rosenknoppar så det Hade inte varit roligt att fixa de stoppen.
De fick hugga upp golvet på quintal vid trappan men nu har de lagt igen det.
Det ska läggas ett lager fint cement på quintal så man kan gå på det utan att tassa fram.
Efter det ska vi kunna sitta där å njuta i våra solsrolar.  I den ljumma kvällen.

Antonio har beställt block som kommer till veckan. De ska muras fast som ett staket på taket så ingen trillar ner.

Jag har tänkt lära mig baka bröd och att göra pastell. 
Jag ska fixa tvätten men det gör jag med hjälp av Claudia. Hon ska lära mig att använda den typen av tvättmaskin de har här. Att använda byns allmänna tvättstuga e inte aktuellt. Tvättbrädor i cement 😨😨
Det är nästa inga som använder den heller.

Vi hann besöka museet som finns i byn. Sköldpaddor. Delfiner. Information om än och havet runt omkring.

Vi har suttit i de fina sofforna vi gått av Lotta.
Det växer fram ett hem.
Idag har Antonio och jag räddat en malmbyrå fr Ikea. Den ska nog funka. 

Kevin och Christian satte in en dörr m karm.
Camilla strukturerade upp verktyg och annat jox i plåtskåpet.
Vi har tillsammans tömt tunnor. Fem blev till två och de har lappar på locken så att vi vet vad de innehåller.

Vi har också hittat en spegel.


Bilden e tagen i köket m quintal bakom mig.



Besök på museet. Zai flätade Kevins hår. Patricia - byns härligaste tant. We love her. Rapp i mun. Rolig. Ett hjärta av guld och flera fina vuxna barn.



Duschdraperiet e upphängd m hjälp av ett målarskaft.

Varannan vatten - varannan vin. Här kallas de inte bag-in-box utan mamas! 

Jag satt m ett glas vin Innan nyårsfesten. Blombuketten gjorde Cornelia av servetter och brända tomtebloss.
Inbjudan till nyårsfesten. 

Nu ska vi åka m farbror Joao till grannbyn.

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback